söndag 29 november 2009

Förste Advent - Bättre att tända en eldkastare än att förbanna mörkret.


Pyssel nummer ett. - En adventsljusstake.

Tydligen tänder inte Engelsmännen ett ljus per adventsöndag, så det blev att tota själv.

Jag har använt oasis och prydnader från hobbyladan, utom murgrönan som är ärligt stulen från ett träd på Tescos parkering. Ett tilltag som ökade spindelpopluationen i huset exponentiellt. De följande dagarna gick till soundtracket av Eriks "klask, klask, klask" när han avlivade spindlar i parti och minut - gärna i smyg för att inte stressa mig med hur många de var eller det faktum att jag nästan garenterat hanterat dem medan jag stal, och knölade ner murgrönan in min medhavda kasse. (Murgröna kväver trädet, så egentligen kan man säga att jag räddade ett träd. Eller, jag säger det i alla fall.)


Det andra man behöver för att belysa tillvaron är en elektrisk advensstake att ställa i valfritt fönster. Allt jag kunde hitta var den här fula:Som med lite sprayfärg, rödlack. bomullsband och fimolera blev såhär:


Närmare detaljer:
Naturligtvis spillde jag rödfärg på golvet, så imorgon blir det att handla lacknafta och hålla tummarna.


Jag återkommer med dörrkransen.

Inga kommentarer: